söndag 18 oktober 2009

Plockardagar

Det är första helgen som Dottern åkt till sin far sedan hon flyttade till mig och jag måste säga att det känns rätt tomt. Började sakna henne redan innan jag åkte från jobbet i fredags och undrade vad jag skulle göra alldeles ensam hela helgen. Jag som bott själv i tio år! Det är konstigt vad snabbt man vänjer sig. Det ska bli skönt när hon kommer hem. Hon är ju världens bästa dotter!

Lördagen ägnades åt lite städning och plock pland papper och kvitton. Ni som känner mig vet att jag gör en budget i Excel som jag följer upp med att lägga in alla utgifter jag haft. Jag är alltså en sådan person som alltid ber om kvitto när jag handlar. Nu har jag dock varit lite slarvig och inte fört in något på ett tag och därför har jag samlat på mig en hög med kvitton. Jag fick även ta ut listor från banken på betalningar jag gjort de senaste månaderna. Men nu är allt infört och ordningen återställd.

Idag har jag också hållt på och plockat i största allmänhet, sorterat tidningar (M ska få en hög med inredningstidningar), fyllt bilen med pappersåtervinning, rört om komposten m.m. När jag bar lite saker till magasinet fick jag syn på:

Det måste vara årets sista jordgubbar för om inte annat finns det väl inga insekter som kan pollinera mer.

Nu ska jag plocka lite i vardagsrummet innan jag ska sätta mig med min visionboard...

2 kommentarer:

  1. visionboard...!? Please, tell us! :)

    SvaraRadera
  2. Mmmm.... gogubbar. För ett par år sedan hade vi faktiskt jordgubbar i december. Det var en varm höst...

    Vi får göra fler försök att höras... men nu ska jag krypa till kojs.

    Kraaam!

    SvaraRadera