tisdag 29 januari 2008

Första veckan med Gaia

En liten rapport: Gaia har nu varit hos mig en dryg vecka. Efter tre dygn vågade hon gå runt i vardagsrummet fast jag satt där (på djurskyddet trodde de att hon skulle gömma sig under soffan i en vecka) :D
Jag brukar sätta mig en bit ifrån henne och prata lite emellanåt för att visa att jag inte är så farlig som jag ser ut ;) Det stora problemet är att hon ibland gömmer sig på ställen jag inte ser och då råkar jag ju överraska henne, som härom dagen då jag satte mig i fåtöljen utan att veta att hon låg under den och hon for iväg som en oljad blixt :o . Nu kollar jag under fåtöljen och om hon ligger där så sätter jag mig i soffan istället. Eftersom hon är en riktig katt (läs nattaktiv) sitter jag nu uppe lite längre bara för att hon ska vänja sig vid att ha mig omkring sig när hon är vaken. Nu rör hon sig lite mera och även om jag råkar överaska henne så gömmer hon sig inte längre i flera timmar efter det. Köpte några bollar till henne igår och det uppskattades, hon skuttade omkring som en liten tossing och det var riktigt kul att se henne komma igång och leka ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar