tisdag 5 februari 2008

Gaia möter dottern

Det går så sakteliga framåt med Gaia. Överraskar jag henne nu så gömmer hon sig inte i flera timmar utan kommer fram efter några minuter och fortsätter med det hon håller på.

Dottern var hos mig i helgen och Gaia såg lite förvånad ut att det var en till människa här men verkade tycka att det var helt OK och hon blev glad över de leksaksmöss hon fick av dottern. Kändes faktiskt som om hon blev mer avslappnad av att vi var två. När dottern satt ensam i vardagsrummet så var hon uppe och nosade på bordet bredvid henne (blev lite sotis eftersom Gaia verkade mer ledig med henne ... även om jag inte vill att hon ska vara på bordet men uppfostran får komma senare).
Ska bli intressant att se hur hon reagerar när även sonen är här. Har ännu inte kommit på något gott som skulle locka henne nära, hon äter inte så länge jag är köket utan väntar tills jag är i ett annat rum. Däremot fungerar det lite att locka henne med leksak på snöre, den tycker hon är både spännande och läskig på samma gång så det blir korta stunder. Hon leker en hel del på egen hand, men leksakerna har en viss förmåga att försvinna, jag inser att jag måste ha många skrymslen och vrår som jag inte var medveten om för de kan ju inte försvinna i tomma intet ... eller?

Måste bara berätta: Strax efter jag skrev klart det ovan kom Gaia inprommenerande i köket och gick fram till matskålen och åt, fast jag satt där! ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar