måndag 18 februari 2008

Framstegen fortsätter så sakteliga

Gaia gör små framsteg hela tiden (förutom avbrottet under pappabesöket) och verkar bli mer och mer avslappnad.
Numera tar hon inte alltid den stora rundan runt soffgruppen utan går runt fåtöljen jag sitter i eller till och med mellan fåtöljen och min fotpall och nosar försiktigt på mig emellanåt om jag sitter stilla. En ny vana hon har lagt sig till med är att minuterna efter jag släckt och lagt mig, komma in i mitt sovrum och göra en liten nosarrunda , sedan går hon ner i köket och äter lite innan hon komer tillbaka för ytterligare en runda.
Nu kan hon också låta mig passera rätt nära henne om hon ligger på golvet, förut flyttade hon snabbt på sig om jag kom för nära. Hon visar sin nyfikenhet mer och mer, som igår då hon nyfiket kikade in genom dörren när jag satt på toa ::) (hon måste ju ta reda på vad jag sysslar med därinne egentligen). Om jag börjar prata med henne lägger hon sig ofta ned och blinkar långsamt eller sluter ögonen, så hon verkar tycka om det.

Funderar över hur jag ska komma till beröringsstadiet, har ju ännu inte klappat henne. Vill ju inte göra något som skrämmer henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar