torsdag 21 februari 2008

Fick rådet att jag skulle lägga mig på golvet bredvid Gaia och spinna för att skapa trygghet, har dock svårt att få till ett bra spinnande ljud.

Gaia är ju en hittekatt och jag har ingen aning om vad hon varit med om, men hon reagerar så fort jag rör på mig. Sitter jag i fåtöljen framför TV:n och hon är i köket så kommer hon inspringande för att kolla vad jag gör bara jag byter ställning. Nu kan jag ändå passera henne på en halvmeters avstånd utan att hon springer iväg varje gång och hon ligger och sover i mer och mer avslappnade ställningar för var dag. Hon lägger sig och vilar allt närmare mig på kvällarna. I förrgår kväll la hon sig faktiskt och sov i soffan i ett par omgångar (jag satt i fåtöljen). När jag lagt mig kom hon till och med och la sig i min säng på lite avstånd från mig, hon försvann dock när jag var tvungen att flytta på ett ben. Det är ändå kul att hon faktiskt börjat söka kontakt om än lite distanserat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar