torsdag 13 augusti 2009

Sommarbilder

Här kommer några bilder jag tagit i min trädgård i sommar:



Prästkragar i mängder, har aldrig tidigare sett så många :-)


Vet inte vad dessa heter men har haft rätt många av dem.

Hittade i gräset som inte klipps både enfärgade och randiga av denna sorts blommor som enligt väninnan M heter Borstnejlika. Lyckades till min glädje fånga getingen på bild. Tycker att insekter i allmänhet och fjärilar i synnerhet normalt inte är särskilt samarbetsvilliga fotoobjekt.

En mycket sällsynt företeelse som jag lyckades fånga på bild:
Min dotter arbetandes i trädgården!
När regnet kom växte trappan bredvid gäststugan igen och som delbetalning för en bok som hon väldigt gärna ville ha fick hon röja i trappan så att den blev framkomlig. Hon lyckades göra ett riktigt bra jobb med grensax, trimmer och räfsa :-).
Detta var dock ett tag sedan så tyvärr behövs det nya tag nu.


2 kommentarer: