lördag 29 augusti 2009

Nu är hon här!

Igår var det besök i dotterns nya skola och fika på stan. Eftermiddag/kväll gick åt till att packa upp. Sju flyttkartonger!! plus kassar och väskor och dator ...

Fick stuva om ytterligare bland mina saker för att hon skulle få plats med allt men det gick hyfsat. Jag skulle dock behöva städa/rensa i min garderob eftersom dottern fick ta linneskåpet och nu ska alla lakan också få plats i garderoben också.

Var på Tolv korgar för att leta hylla. Trodde att väninnan M överdrev när hon sa att vi skulle vara där i god tid innan de öppna eftersom det brukar vara kö. Hon överdrev icke! När affären öppnade var kön säkert mer än 50 meter lång!! Det var vädligt trångt därinne och nästan lite läskigt med trängseln. Ingen lämplig hylla hittades men dottern fick en väldigt dyr kontorsstol (40kr) och mamma (jag) fick en bok (Svenska trähus) och en blå liten glasvas (ni som känner mig vet att jag ääälskar koboltblått glas), så vi var ändå rätt nöjda. Efter en trevlig fika hos väninnan M åkte vi till Ö&B och införskaffade bl.a. lite fler galgar och därefter en tur till Willys för matinköp.

Nu är vi båda helt urlakade och ska sjunka ned i soffan och mysa. Jag har tur för det är dottern som ska laga middag ikväll :-D

2 kommentarer:

  1. Jag tror jag vet nån som har en bokhylla till övers...//Lena

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Här händer det saker ser jag. Det måste kännas mysigt att få låna hem dotra igen, lite mer definitivt. Hoppas att hon kommer att trivas i nya skolan.
    Jag har datorproblem, vilket gör att jag är lite dålig på inlägg och annat skrivande just nu.
    Sköt om dig!
    kraaaaaaam

    SvaraRadera