torsdag 25 februari 2010

Hasningsstädning

Idag tog jag mig ett fotbad och filade fötterna och hade mig, sedan tjockt på med fotkräm, på med plastpåsar på fötterna och sockar. Tanken var att jag skulle luta mig tillbaka i fåtöljen med katten i knäet och bara ta det lugnt medan mina torra fötter får sig en välbehövlig inpackning...

Väninnan ringer och tänker komma på besök, tittar mig omkring och ser totalkaoset (blev aldrig klar igår). Så jag fick hasa runt med hala insmorda fötter i plastpåsarna i sockorna och plocka undan så gott det gick. Dottern tittade på mig och skakade på huvudet och sa att jag såg ut som en gammkärring, katten blängde misstänksamt på mig och hade nog också skakat på huvudet om det hade legat i hennes natur. Båda har för länge sedan insett att matte/mamma är knäpp och detta lades till listan med bevis för påståendet.

Hittar inte "hasningsstädning" i listan över träningsformer så det var väl tur att jag körde ett workoutpass framför TV:n i morse innan frukost (ytterligare ett bevis enligt katten).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar