fredag 26 februari 2010

Träningstest

Efter att ha avnjutit frukost i fåtöljen med katten så körde jag ett pass från min aerobics-dvd. Katten flydde snabbt in i sin transportbur, la sig tillrätta, blängde till och vände sedan bort ansiktet i skam över sin matte som boxade i luften och sprätte med benen i inte alltför graciösa poser...

Min lilla aerobics-dvd kändes lite för lite efter gårdagens syndafall så jag bestämde mig för att testa ett par andra dvd:er som jag lånat av en väninna för en evighet sedan.

Test nr 1 var en halvtimmes styrketräning med vikter och gummiband. Jag rätt säker på att jag hörde katten sucka i sin bur och skaka på huvudet. När jag sedan körde test nr 2 i form av ett yogapass och stod på alla fyra med rumpan högt upp i vädret (nåja högt för mig) så kan jag svära på att jag hörde katten kväva en fnissning och när jag tittade dit så tvättade hon sin tass med väldig koncentration, så där som katter gör när de definitivt är "oskyldiga" och absolut inte har gjort någonting. Hm ... bara för att hon är naturligt smidig, slank och vacker trots att hon mest äter och sover så kan hon väl ändå ge sin matte lite stöd, eller hur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar