måndag 22 februari 2010

Snöeländet fortsätter :-(

Så här ser det ut hos mig just nu! Snön på gästhusets veranda når faktiskt upp till räcket så det är ca en meter där! På baksidan av mitt hus där det är mer skyddat så når snön nästan upp till fönstren.

Någon som vill fika här. Det är bara en meter snö på bordet :-)

Ringde igår till min snälla granne som brukar hjälpa mig med plogningen för att höra om han kanske kunde komma och ploga. Det kunde han inte ... båda traktorerna hade gått sönder för honom under dagen så det kan dröja innan han kan komma :-(

Eftersom jag väntar besök imorgon gick jag därför ut i morse och skottade.  Snön gick mig över knäna och det tog mig 50 minuter men nu är det i alla fall så pass rent att man i alla fall kan köra in en bil och parkera, även om inte jag kan köra ut min bil... Hade tänkt skotta det imorgon men med tanke på hur öm jag är i ryggen så är det tveksamt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar