fredag 11 september 2009

Äntligen nr 2!

Onsdagen var tydligen en bra dag att kontakta kommun och landsting. Jag lyckades ju som sagt ordna med Dotterns busskort, men jag ringde även till sjukhuset i Eskilstuna i onsdags för att kolla när jag ska få opereras (två av de tre månaderna har ju gått och jag har inte hört något). Eftersom den underbara Dottern nu bor hos mig och kan ha koll på mig efter operation behöver jag inte stanna kvar över natten och då kan jag opereras på Kullbergska i Katrineholm, de flyttade därför över mig till deras kö.

Idag fick jag kallelse och ska opereras på onsdag! Snabbt jobbat Kullbergska!

Dottern är lite upprörd över att hon inte får följa med och vaka över mig så att allt går rätt till under operation. Den kära väninnan "M" har erbjudit sig att köra mig till sjukhuset och hämta dottern efter skolan så att de tillsammans kan komma och hämta mig efter operation. Hon tänker även ta hand om mig dagen efter när Dottern är i skolan. Sicken pärla :-)! Det gör också att Dottern känner sig lugnare.


Onsdagen verkar ha varit en bra dag för mig, synd bara att jag inte köpte en lott ;-)

1 kommentar: