lördag 12 september 2009

Lite skördenytt

Några jätteskördar lär det inte bli för mig i år, det jag satsade mest på var tomater men det myckna regnet och de få solstrålarna har fått mina förhoppningar på fall. Några små tomater har i alla fall hunnit bli röda av de senaste dagarnas sol och de smakade riktigt gott. Nu hoppas jag på fler varma soldagar så att resten av mina blyga tomater ( som nu är gröna av avund) får vackert klädsam rodnad på sina kinder.

Trogna läsare vet att jag i våras byggde en odlingslåda för djupodling. Eftersom allt har blivit sent i år och nästan inget verkar bli färdigmognat i landen har jag ännu inte skördat några rotfrukter. Till middagen behövdes palsternacka så jag gick ut för att dra upp en ur landet. Även om min palsternacka inte var riktigt färdigvuxen och gärna kunde växa till sig lite mer på bredden så verkar djupodling verkligen fungera!
Visst har längden betydelse ;-) Här är en normal köpemorot bredvid min lååånga fina palsternacka! Sicken skillnad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar