tisdag 8 september 2009

Lule och Viggo på besök

I över en vecka har jag kört dottern till skolan på morgonen och sedan våldgästat vänner eller suttit på café eller i bilen och läst tills skoldagen varit slut och jag kunnat hämta henne. Detta för att Stockholms kommun inte har lyckats mejla ett dokument till min kommun och innan det är klart får min dotter inget busskort ... :-(

Idag erbjöd sig snälla Lule att hämta min kära dotter från skolan och köra hem henne om jag bjöd på fika. Nu kunde jag åka hem och fixa lite i dotterns rum och bl.a. få databordet (som hon fick av Lule) på plats. Dottern blev rätt nöjd med att hennes stora skärm fick plats.
Jag hann även baka rulltårta med mitt goda hemgjorda äppelmos (mums). Det blev rulltårtsbakelser och jag bakade också lite havreflarn att bjuda Lule på ... ja Viggo fick även en del havreflarn som Dottern smusslade till honom under bordet.
Viggo (som är en liten hund) försökte bekanta sig med vår älskade katt Gaia men insåg snabbt att Gaias morrningar betydde att bekanskap inte var önskvärd från hennes sida.

1 kommentar:

  1. Tusen tack för världens goda bakelser. Jag tänker snart komma tillbaka. Om inte annat för att lämna tillbaka spisplattorna (som jag aldrig behövde använda). Den nya spishällen är installerad! Jiihooo!

    Tänk på att du har satt en hög nivå på fikat nu, så du må tro jag har höga förväntningar nästa gång jag kommer ;)

    SvaraRadera