måndag 16 mars 2009

Bilder från lördagens trädgårdsövningar

Har nu fått bilder av Ronja från lördagens övningar i trädgården. Tack Ronja! Dessa två visar Ronjas varsamma beskärning bäst.

Tyckte först inte att det syntes så tydlig på grund av de omgivande träden, men upptäckte att man ser ju faktiskt både mer av himmel och hus!

I verkligheten så ser man en markant och tydlig föryngring och uppfräschning av trädet.

Jag frågade Ronja om hon med hjälp av sin sekatör även kunde åstadkomma en lika markant föryngring av mig, men hon tittade bara på mig med en ytterst tveksam blick...

På övre bilden till höger ser det faktiskt ut som en stor tät buske har tillkommit bakom trädet men det är den hög som jag producerat under min egen bärsärkargång på nyuponbuskarna.

Nedanstående bilder illustrerar min varken förfinade eller varsamma skövling bakom äppelträdet (men det kändes rätt uppfriskande och tillfredsställande att göra det :-D). Det blir nog rätt fint när buskarna tar sig igen, de var ju bara stora och spretiga i somras. Ser att det även på bilden nedan till höger tillkommit en "buske" dvs. en av grenhögarna jag producerade i nedre delen av trädgården.


Nu ska jag ta mig en tur på Alternativ.nu och se vad som har hänt sedan senast och kanske hitta lite trädgårds- inspiration.

3 kommentarer:

  1. Hej min flitige bloggvän! ;) När jag tittade på det färdiga trädet kändes det som att man kunde ta mer, men när jag ser bilderna tycker jag nog att vi fått till det riktigt bra. Ser fram emot att få se "konsekvenserna" i sommar och längre fram. Varsam beskärning är A och O tycker jag. Hoppas att trädet håller med!
    Kram på dig!
    Ronja

    SvaraRadera
  2. Du vet att du alltid är välkommen för att både träffa mig och mina träd ;-).

    Kram
    Talo

    SvaraRadera
  3. Nu fick jag en glimt att ditt mysiga hus...med nybeskurna träd å allt!

    SvaraRadera