onsdag 18 mars 2009

Teknikfunderingar

När jag fixade i köket idag funderade jag kring diverse teknisk utrustning jag använder. Vattenkokaren går varm ;-)många gånger dagligen och är nog det jag använder mest till thé och snabbkaffe. Mikron används också dagligen till att värma kaffe som blivit kallt, tina frukostbröd och tina mat (gör i allmänhet storkok och fryser in i portioner). Hushållsassistenten (en gammal Electrolux som jag köpt på auktion för 80:-) används inte lika frekvent men är väldigt uppskattad vid bak. Men dessa skulle jag ändå klara mig utan om så krävdes. Vad jag däremot inte skulle vilja vara utan när det gäller modern utrustning är kyl/frys och tvättmaskin. Dessa uppfinningar är verkligen välsignelser i vardagen och för mig den viktigaste anledningen att vara ansluten till elnätet... fortsättning följer...

1 kommentar:

  1. Instämmer helt och fullt...diskmaskinen är också en kär vän till mig :)

    SvaraRadera