måndag 9 mars 2009

Vinterslask

Nu är det ett mellanting mellan regn och snö, mellan vår och vinter och man befinner sig i ett ingenmansland och det är inte så kul...

Jag är mer av en antingen-eller-människa,, vill att det ska vara antingen snö eller barmark inte isigt slask som gör att man inte kan gå utanför husgränsen utan risk för att dratta på ändan. Is tar nämligen vääääldigt lång tid att smälta på skuggiga skogsvägar (det är nästan badtemperatur i sjön innan det händer). Längtar efter att våren ska komma och jag kan ta mig ut på mina långpromenader igen.

Skulle vilja lägga upp en grönskande vårbild för att ge hopp i tillvaron, men då sådan saknas i min dator får det bli en bild som visar mitt torp när det var snö utan slask.

2 kommentarer:

  1. Hej Talo... jag är här nu... :) Har laddat över bilderna (som givetvis är jättesvåra att se något på) till datorn. Skickar före o efterbild till dig! Tack för en skön dag och supergoda semlor!
    Kraaam från Ronja ;)

    SvaraRadera
  2. Det ärjag som ska tacka för besöket kära Ronja Trädskärare (lät lite brutalt men du förstår vad jag menar). Det finns alltid semlor om jag hinner baka och om du kommer på oväntat besök får jag slänga ihop några havreflarn :-)

    Kram
    Talo

    SvaraRadera