söndag 10 maj 2009

Blomfråga

Barnen var här i helgen och som sagt fick jag hjälp med datorn men det blev inget gjort i trädgården. Sonen och jag tog en liten tur i trädgården så att jag fick visa vad jag gjort sedan han var här senast och han var mycket imponerad. :-) Han har sagt att han ska komma hit och hjälpa mig i trädgården när skolan lugnat sig om jag lovar att fixa fika och baka mycke bullar ;-).

Vid frukosten satt vi och tittade ut genom köksfönstret och såg ett rosa skimmer en bit upp i skogsslänten. Vi gick sedan dit och tittade och hittade dessa söta blommor.



Någon som vet vad de heter? Är väldigt dålig på detta med namn, men något med flox har jag en känsla av att de heter. Funderar på att gräva upp en del av dem och sätta där de syns mer för jag tycker som sagt att de är väldigt söta.

Det är lite kul detta att jag börjar lägga märke till sådant jag inte tänkt på tidigare i min trädgård.
Såg även denna lilla söta bagge som gjorde sig så fint på trappen till magasinet.
Jag skulle fixa luft i däcket till den "nya" skottkärran, men ventilen satt så "bra" till att det inte finns en chans att få dit pumpen. Den skottkärran får väl endast användas till lätta laster i fortsättningen :-(.
Den kvarlämnade rejäla skottkärran av modell äldre har ett nästan totalt pulveriserat däck, men nu har jag skruvat loss det så att jag kan ta med det i min jakt på ett nytt. Håll tummarna att jag hittar nytt hjul för en ny liknande skottkärra kostar 1200:-.

3 kommentarer:

  1. Ja, de var verkligen söta! Jag tycker nog att det ser ut som rosa förgätmigej!
    Kram!!

    PS! Är det några blommor på g i äppelträdet..? ;)

    SvaraRadera
  2. Visste väl att jag kunde lita på dig när det gäller blomnamn :-).

    När det gäller äppelträdet la jag in bild på de vackra knopparna för några dagar sedan. De är sååå fina! Vädret har ju inte uppmuntrat framåtskridande så de har inte kommit längre än så.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh! Är det 'mitt' träd!! :)
    Kul!

    SvaraRadera