onsdag 6 maj 2009

Städning pågår ...

... eller borde pågå ;-)


Kunde inte låta bli att ta en tur i trädgården och ta bilder på plommonblommor. Pratade med en väninna om dem igår och hon ville gärna se bilder.



De är ju så häftiga när de täcker grenarna och bildar streck av blommor.


När jag var ute upptäckte jag att även äppelblommorna är på gång. Visst är de fina!
Tyvärr betyder detta att jag troligen inte får hit några bin innan de blommat över *snyft*. Jag hade hoppats på att få hit bin innan så att mina äpplen skulle bli ordentligt pollinerade och få stora fina frukter. Har ju nu lärt mig (efter att ha läst tidigare nämnd bok om biodling) att små och/eller sneda frukter blir det när inte äppelblommans alla fem ståndare har blivit pollinerade. Jag får hoppas att jag har tillräckligt med andra duktiga pollinerare i min trädgård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar