fredag 1 maj 2009

1:a odlingsbädden redo

Igår var det hackande i tiden pga handlande, hämtning av dotter och iväg igen för att fira Valborg med väninnan M och hennes dotter i Strängnäs och sedan hem seeent! Den första odlingsbädden blev trots detta färdig igår, blandade i lite gödslad torv också och idag fick den ett tunt täcke av fiberväv för att värmas lite innan jag sår även om jag tror att den är redo.


Jag fortsatte med komposten idag, det var lite saker att klura på, kände att den behövde stabiliseras lite ... vill spara på brädor jag kan använda till odlingsbäddar och istället använda något som jag tror är takläkt till mellanväggar ... funderar om det går att använda dem till dörrar/luckor också för jag har massor... En del blev gjort i alla fall emellan försöken att hindra dottern från att gå in och sätta sig vid datorn, tyckte att hon skulle vara ute i det vackra vädret. (Det är även svårt för mig att få tillträde till datorn när hon är här.)

K med kärlek kom ut och det gjorde även M med dotter, så ikväll har vi grillat för första gången, inte bara i år, utan för första gången på flera år. (Gasolgrillen användes senast år 2000 men den funka och fick stå och bränna ur en stund innan vi grillade.) Mysigt och gott var det :-).


Igår hittade jag årets första maskrosblomma på min gräsmatta, jag nöp reflexmässigt av den och insåg samtidigt att den var rätt fin som solitär (även om bilden är en aning suddig).

3 kommentarer:

  1. Ja, du har rätt, det var verkligen mysigt...och gott.
    Tack för en härlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin odlingsbädd du har gjort! Nu är det bara att köra igång med årets odlingar!
    Kraaam!

    SvaraRadera
  3. Tack själv M :-)!

    Tack Ronja, jag håller på att bestämma mig för vilka fröer som ska få den äran att vara i första odlingsbädden... vi får se.

    Kram

    SvaraRadera