fredag 22 maj 2009

Läsardagar

Är nu inne i en läsperiod :-). Läste del 2 i Milleniumserien (Flickan som lekte med elden) igår och har idag fortsatt med del 3 (Luftslottet som sprängdes) så det blir inte mycket annat gjort. Jag är ingen "ett-kapitel-om-dagen-läsare" utan föredrar att läsa en bok i ett sträck och är det en serie så läser jag dem gärna direkt efter varandra. Å andra sidan har ju inte vädret varit det bästa de senaste dagarna, önskar dock att det ville regna ordentligt istället för att bara småskvätta som det gjort hitills. Mellan skvättarna tog jag mig i alla fall en tur i trädgården.


Äppelträdet som Ronja beskar i vintras har redan börjat fälla en del av sina blomblad men jag hann fånga några blommor i bild, såg några humlor också men de var kameraskygga :-( hoppas att de var flitiga som bin och pollinerat ordentlig. Blommorna på det beskrurna trädet var mycket vitare än ....


... de på de andra äppelträden som hade en mer rosa ton på sina blomblad. Tyckte att det var väldigt vackert med de ceriserosa knopparna i kombination med blommorna och grönskan.

Nu ska jag krypa upp i min fåtölj och återgå till min bok.

2 kommentarer:

  1. Åh, vilka sötnosar!! Glöm inte bort att sniffa lite på dem, inget doftar så gott som äppelblom!!

    Kramar i travar!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är de fina. "Ditt" träd har redan börjat fälla blombladen. Hoppas att det har haft gott om flitiga insekter på besök så att jag får skörda mycket frukt.

    Kram!

    SvaraRadera