måndag 11 maj 2009

Skottkärrehjul

Tog tag i detta med mina skottkärror idag. Skruvade av hjulet till nya skottkärran och åkte till macken och det gick med nöd och näppe att komma åt med bildäckspumpen att fylla däcket. Åkte sedan till Granngården och där hittade jag ett nytt däck till gamla skottkärran, inte så billigt (449:-) men ändå billigare än ny kärra. Så nu är båda skottkärrorna i form och är jag redo för att köra jordlass både hit och dit ;-). Tyvärr är både tisdagen och onsdagen fullbokade så inget blir gjort förrän tidigast torsdag.

När jag ändå var i närheten passade jag på att hälsa på hos Viggo och hans matte som bjöd på väldigt goda munkar. Viggo tyckte att det var väldigt trevligt att jag kom även om jag ägnade alldeles för mycket tid åt att prata med matte. Jag var tydligen inte alltför otrevlig eftersom han med all tydlighet visade att han ville följa med mig hem :-o. Jag tyckte dock att det var bättre om han stannade hos sin matte för min kära Gaia skulle nog inte uppskatta om jag kom hem med en hund...

2 kommentarer:

  1. Tusen tack för trevligt sällskap! Dessvärre blev Viggo än mer besviken när jag återgick till kontoret. Just nu har jag en aningen putt hund ;)

    SvaraRadera
  2. Mmm... Munkar är mums! :)
    Kram på dig vännen!

    SvaraRadera