fredag 10 april 2009

Däckbyte

Idag kom väninnan M för att vi skulle assistera varandra med däckbyte. M bjöd ju på god middag igår så vi fick fixa med gott fika. Jag började med att göra rulltårta och dottern gjorde chokladbollar, eftersom jag tycker om att använda coccos istället för ströbröd så blev det inte så mycket kvar till chokladbollarna. Telefonsamtal till M som fick ta med coccos och dottern fick göra klart resten när M kom. (Bilderna tagna av dottern.)


Dottern kom på att M nog skulle bli besviken om det inte fanns några havreflarn så jag fick ta och baka det också. När bakandet var klart krattade jag rent uteplatsen och rensade från spirande ogräs innan jag tog ut utemöblerna. När M och hennes barn kom hade vi ett trevligt fika i solen med brownies, rulltårta, chokladbollar och havreflarn ... och mera havreflarn ... =o)

Till slut var vi ändå tvugna att ta itu med däcken och min nyinköpta garagedomkraft skulle användas. Instruktionerna plockades fram och detaljbilderna där liknade inte det vi hade framför oss, det gick inte ens att se från vilken vinkel bilderna skulle föreställa. Till slut fick vi den att fungera och vi var glada och nöjda ... en liten stund ... till fjärde däcket ... då den #%&!½§#% domkraften inte längre ville fungera. Vi tittade i instruktionerna och gjorde det som stod men inte ville den fungera för det, *morr* :-(. Så vi återgick till det vi brukar göra dvs. använda den lilla nöddomkraften som följer med bilen. Nu är alla däck bytta och det är ju skönt men jag måste ta mig till Södertälje igen :-( för att byta/lämna tillbaka den förgrymmade domkraften. Tycker inte om det...

Ikväll blir det mys med dottern och det tycker jag bättre om ;-D. Vi ska göra räkmackor med ägg och avokado (mums) och ha det skönt. Imorgon kommer hennes pojkvän och hälsar på över dagen innan de åker tillbaka till Stockholm tillsammans och då blir det tyst, lugnt och stilla i torpet igen...

4 kommentarer:

  1. Åh, va ni är frestiga!! Jag bliv jättesugen...

    SvaraRadera
  2. Hmm, undrar om det inte EGENTLIGEN var så att dottern, den kaxiga lilla tösen, var den som var sugen på havreflarn, och så använde hon mig för att slippa vara den "glufsiga" ;o) Äh, jag bjuder på det. Jag är ju barnsligt förtjust i dina havreflarn....
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Ja, det blir kanske lite mycket fika när barnen är här... och det är ju särskilt mysigt att sitta ute och fika, speciellt när man får besök.
    M, jag tror nog att det var en kombination av att dottern själv var sugen och att hon vet att du med glädje gärna glufsar i dig mina havreflarn när du har chansen ;-).

    Kram på er!

    SvaraRadera
  4. Okej då jag erkänner, det var Gaia som ville ha! Allt är hennes fel XP

    SvaraRadera