söndag 19 april 2009

Flaggpremiär

Idag blev det premiär för den nyinköpta flaggan för jag ville så gärna se hur den tog sig ut. Det blev som synes fint mot den blå himlen även om min stång var högre än jag trodde och jag egentligen skulle behöva en större flagga. Sorry syrran det blev ingen sjörövarflagga ;-)
Väninnan M kom ut igen och köpte med sig ett växthus till på vägen. Det vi satte ihop igår hade förflyttat sig lite (det blåste en hel del idag) men M hade även haft den stora vänligheten att köpa ett slags små bågar som jag kunde banka ned i marken och förankra växthuset med i jorden. Jag la också dit några tegelstenar på det nedersta gallren så att det blev lite tyngd i botten, vi får hoppas att det i kombination med bågarna gör det hela lite stadigare :-).

Inte så mycket gjort idag. Förutom lite sådd i några krukor att sätta in i växthuset och utplantering av några blomlökar från krukväxter jag fått så blev det mest att bläddra i trädgårdböcker, fika med M och trädgårdsprat men vi fick i alla fall njuta av solen och den fina Skillan och annan växtlighet som börjar spira :-).

4 kommentarer:

  1. Snyggt ordentligt med flagga, men nog hade det blivit lite kaxigare med sjörövarflagga ;)

    SvaraRadera
  2. Jo, jag vet att sjörövarflagga hade varit kaxigare men jag har inte hittat någon färdig och jag har haft lite annat att göra än att sy, som du kanske märkt. Kanske får sjörövarflaggan bli ett vinterprojekt ;-)

    SvaraRadera
  3. Det kanske är bra om du skaffar dig en båt först *fniss*

    SvaraRadera
  4. Jag har ju haft legitimerade sjörövare i släkten (de hade piratbrev) så jag tycker jag har rätt att ha sjörövarflagga på torra land ;-)

    SvaraRadera