måndag 13 april 2009

Vårstädningen fortsätter

Efter en rätt lugn dag igår då jag var lite trött och dålig i magen och mest satt och läste och emellanåt gick runt och klippte lite med sekatören, fortsatte jag med löfräfsandet idag. Som ni ser är det rätt mycket löv, har nämligen gott om lönnar som lövar av sig rejält!

Idag var det dags för gräsmattan framför gäststuga samt vid sidan av min uteplats (bilderna) där jag bl.a. har mina tvättlinor som skulle räfsas och mycket löv blir det. Efter tre timmar tog jag i alla fall en fikarast och åt ett par av dotterns goda chokladbollar och mina goda havreflarn ...mums :-) ... borde kanske inte men det är ju gott!

Fortsatte sedan efter ett samtal med faderskapet på luren och det tog sin lilla tid att bli klar eftersom det bortanför tvättlinan inte räfsades av mig förra året och troligen inte av de förra ägarna året (eller åren) innan det. Nu är det i alla fall fint vid utedasset, tvättlinan och runt äppelträdet som Ronja beskar, så jag hoppas att hon blir glad över att det kommer mer till sin rätt. Tog även hand om högen med nyponris (syns till höger i övre bilden). Hade ju lite funderingar kring hur jag skulle förflytta dessa taggiga grenar. Hade fått tipset att ta det mellan två krattor, men det fungerade inte alls (ska nog vara mindre hög då). Kom på att om jag stack en grep in bland grenarna så kunde jag släpa med mig rätt mycket åt gången utan att sticka mig på taggarna. Så jag är rätt nöjd med mitt dagsverke!

När man räfsar blir även vårtecknen synliga och jag fick se min första Vitsippa för i år :-). I rabatten (eller vad man nu ska kalla det ...) vid uteplatsen tittade Skillan fram.



3 kommentarer:

  1. Ååååh, vad härligt det ser ut! Vitsippan får du vara rädd om så kanske den fröar av sig till nästa år. :)
    Äppelträdet ser ju urtjusigt ut!!! ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. shitapommfrita!! Snacka om skillnad!

    SvaraRadera
  3. Hääärligt å vad flitig du har varit! Hoppas att du inte fått valkar i händerna...det brukar jag få, men det beror antagligen på att räfsskaftet allt för sällan är placerat i mina händer ;)

    SvaraRadera