torsdag 2 april 2009

Virusbekymmer

Har haft lite datorbekymmer *morr*. Datorn hängde sig när jag skulle hämta mejl och jag stängde av och satte på flera gånger men det enda som hända var att jag fick det första mejlet igen varje gång och sedan hängde den sig på andra. Dessutom försökte jag gå in och skriva på bloggen men allt var så trögt och till slut sket jag i det hela... :-(

Men idag gick jag in på mejlen via webben och mejlet där det hängde sig verkade väldigt intressant men visade sig innehålla virus :-( tog bort det och kunde ladda in några mejl innan det hängde sig igen. Gick då in på webbmejlen igen och ytterligare ett mejl (samma typ av mejl från en annan person!) innehöll virus *suck*. Borde skrivit av ärendemeningen men det gjorde jag inte ... det var något om en lerkruka har jag för mig ... så om ni får ett sådant se till att det är avlusat innan ni skickar vidare.

Skönt att jag kunde fixa till det i alla fall. Nu tror jag att det dessutom är dags att göra ren musen för den vill inte riktigt fungera som jag vill ... den som tillhör datorn alltså ;-) ... hoppas den inte behöver nytt batteri bara.

1 kommentar:

  1. Hahaha...åh va skönt att få skratta.
    Dags att göra ren musen...den vill inte fungera som jag vill...
    Tänk så tokigt det kan bli när fantasin börjar leva sitt egna liv :)

    SvaraRadera